m

Documents  97D40 | enregistrements trouvés : 10

O
     

-A +A

P Q

Déposez votre fichier ici pour le déplacer vers cet enregistrement.

Research talks;Combinatorics;Dynamical Systems and Ordinary Differential Equations;Mathematics Education and Popularization of Mathematics

Mathematical models of infectious disease transmission are increasingly used to guide public health and policy decisions. Hence, it is important that every effort is made to ensure that models are ‘correct’, made difficult by the frequent need to simulate a model numerically. The best we can do in most cases is to be able to replicate a model i.e. generate the same results from the same inputs (model plus parameters), or failing that, reproduce results that are similar. This can be achieved by sharing the computer code, and/or providing a sufficiently detailed description of the model. I will illustrate that it is often difficult to replicate or reproduce results of modeling publications, using case studies that highlight some of the many causes of this failure. I will argue that the FAIR principles proposed for data - that they should be Findable, Accessible, Interoperable and Reusable - are equally valid for modeling studies, and go a long way towards ensuring reproducibility. I will present Epirecipes (http://epirecip.es) a FAIR platform that both allows models to be replicated exactly, while fostering the idea that a wide variety of approaches are needed to ensure the robustness of model results. The added value from this platform includes resources for teaching, acting as a ‘Rosetta Stone’ - allowing models from one computer language to be ported to another, and as a repository of best practices, potential pitfalls, and technical tricks that are all too often tucked away in papers or textbooks. As quoted from ‘The Turing Way’ (https://the-turing-way.netlify.com), a handbook for reproducible science, reproducing models of infectious disease should be ‘too easy not to do’. Mathematical models of infectious disease transmission are increasingly used to guide public health and policy decisions. Hence, it is important that every effort is made to ensure that models are ‘correct’, made difficult by the frequent need to simulate a model numerically. The best we can do in most cases is to be able to replicate a model i.e. generate the same results from the same inputs (model plus parameters), or failing that, reproduce ...

97B10 ; 97D40 ; 97M60

... Lire [+]

Déposez votre fichier ici pour le déplacer vers cet enregistrement.

- 309 p.
ISBN 978-2-8143-0331-7

Histoire des institutions scientifiques

Localisation : Histoire des sciences RdC

histoire des mathématiques # Metz # XIXème siècle # Jean Victor Poncelet # Claude Lucien Bergery # circulation du savoir

01A55 ; 01A74 ; 01A80 ; 97A30 ; 97D40

... Lire [+]

Déposez votre fichier ici pour le déplacer vers cet enregistrement.

- 266 p.
ISBN 978-1-85233-736-0

Localisation : Enseignement RdC (DYKE)

didactique des mathématiques # méthodologie # mener un projet mathématique # théorie des corps # géométrie algébrique # mécanique des fluides # enseignement # méthode d'enseignement

00A35 ; 12-01 ; 14-01 ; 76-01 ; 97D40

... Lire [+]

Déposez votre fichier ici pour le déplacer vers cet enregistrement.

- 541 p.
ISBN 978-0-521-82451-4

Localisation : Ouvrage RdC (Chan)

géométrie # didactique des mathématiques # méthodologie # histoire de la géométrie # géométrie grecque # géométrie euclidienne élémentaire # géométrie non-euclidienne # physique géométrique # Pythagore # récréation mathématique

51-01 ; 00A35 ; 97-01 ; 97D40 ; 97A20 ; 00A08 ; 51M04 ; 97-03 ; 51-03

... Lire [+]

Déposez votre fichier ici pour le déplacer vers cet enregistrement.

- 257 p.
ISBN 978-2-7342-0942-3

Didactiques des disciplines

Localisation : Enseignement RdC (Faire)

activité # didactique des mathématiques # enseignement # formation des professeurs # formation # initiale # première # signe

00A35 ; 97D40 ; 97D50

... Lire [+]

Déposez votre fichier ici pour le déplacer vers cet enregistrement.

- vii; 248 p.
ISBN 978-2-10-057665-4

Sciences sup

Localisation : Enseignement RdC (ANAL)

enseignement # exercices # analyse # algèbre # calcul différentiel # algèbre linéaire # calcul intégral

00A07 ; 97DXX ; 97D40 ; 00A05

... Lire [+]

Déposez votre fichier ici pour le déplacer vers cet enregistrement.

- xviii; 861 p.
ISBN 978-2-10-059893-9

Sciences sup

Localisation : Enseignement RdC (MATH)

enseignement # exercices # mathématiques générales

00A05 ; 00A07 ; 97D40

... Lire [+]

Déposez votre fichier ici pour le déplacer vers cet enregistrement.

- x; 598 p.
ISBN 978-2-10-058917-3

Localisation : Enseignement RdC (ESCO)

manuel d'enseignement # analyse mathématique # Licence # problèmes et exercices

00A07 ; 97DXX ; 97D40 ; 00A05

... Lire [+]

Déposez votre fichier ici pour le déplacer vers cet enregistrement.

- xii; 700 p.
ISBN 978-2-10-071689-0

Sciences sup

Localisation : Enseignement RdC (MATH)

enseignement des mathématiques # exercices # mathématiques générales

00A05 ; 00A07 ; 97D40

... Lire [+]

Déposez votre fichier ici pour le déplacer vers cet enregistrement.

- ix; 221 p.
ISBN 978-1-4704-2925-6

IAS/PCMI - the teacher program series.
Mathematics for teaching: a problem-based approach
, 0004

Localisation : Ouvrage RdC (SOME)

enseignement des mathématiques # problèmes de géométrie # interconnexion des disciplines

00-01 ; 00A07 ; 97D40

... Lire [+]

Z